Aby przygotować się do warsztatu, należy stopniowo oswoić się z zimnem. 

Zacznij od zimnego prysznica (30- 60s) na koniec kąpieli. Polewaj stopy i nogi, potem brzuch, ręce, ramiona, szyję i plecy. Jeżeli będziesz czuć się z tym komfortowo, możesz zmniejszyć temperaturę wody lub wydłużyć czas zimnej kąpieli. Podczas zetknięcia z zimną wodą może wystąpić niewielki szok, drgania i hiperwentylacja. Spróbuj w tym momencie uspokoić oddech i zrelaksować. Jeżeli będziesz czuć się dobrze, możesz brać zimne prysznice codziennie. Pamiętaj, że przez pierwszy miesiąc lepiej nie zanurzać głowy pod zimną wodą. Nogi i ręce są najbardziej wrażliwe na zimno. Przed wyjazdem zalecamy również pracę nad tymi partiami ciała.

Zastosuj poniższe ćwiczenie: 

Krok 1: Przygotuj dwa wiadra. Jedno wiadro z zimną wodą (i kawałkami lodu) a drugie z wodą pokojowej temperatury (nie gorącej). 

Krok 2: Zanurz swoje ręce i nogi do zimnej wody. Zaczynaj od 10 sekund i zwiększaj czas do 2 – 3 minut. 

Krok 3: Zanurz swoje ręce i nogi w wodzie temperatury pokojowej i pozostaw na 3 – 5 minut.

Krok 4: Powtórz to 3 razy.

 

Przed wyjazdem zalecamy również zapoznać się
z książką:




 

„What Doesn’t Kill Us” Scott Carney

 

what dosent kill us 2

ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO

Ćwiczenia i cała aktywność fizyczna w górach z założenia jest niebezpieczna, ale dołożymy wszystkich starań by zapewnić Państwu bezpieczeństwo. Natura jest bardzo potężna, należy więc zachować otwartą i pokorną postawę wobec jej siły. Możemy zetknąć się z nieprzewidywalnymi zmianami warunków pogodowych, śliską powierzchnią i lodowatą wodą. Wierzymy, że każdy organizm jest w stanie poradzić sobie w takich sytuacjach dzięki niewykorzystanym zasobom, z których nauczymy Cię korzystać.  Prosimy zawsze zwracać uwagę na wytyczne bezpieczeństwa i mieć otwarty umysł.

CO WARTO MIEĆ PRZY SOBIE PODCZAS WYJAZDU

  • Buty dostosowane do użytku na śniegu – do fizycznych aktywności na zewnątrz będziesz potrzebować ciepłych, wodoodpornych butów. Najlepiej, gdyby nie potrzebowały wiązania zwykłymi sznurówkami (będzie to bardzo skomplikowane, kiedy palce są bardzo zimne).
  • Strój kąpielowy – najlepiej kilka, żeby zawsze można było zacząć ćwiczenia w suchym komplecie.
  • Plecak –  w którym zmieszczą się wszystkie niezbędne, ciepłe rzeczy ciepłe zimowe ubrania –  ciepła czapka, rękawiczki wodne buty – buty, w których będzie ci wygodnie przechodzić przez kamieniste rzeki.
  • Termos –  musisz go mieć zawsze przy sobie, aby napić się ciepłej wody podczas wyprawy.
  • Notatnik –  jedziesz się uczyć i musisz mieć możliwość notować nową wiedzę.

Nie dostarczamy materiałów drukowanych, natomiast po wyjeździe dostaniesz od nas listę przydatnych artykułów, książek i materiałów, które przydadzą ci się w przyswojeniu zdobytej wiedzy. 

ZAPOZNAJ SIĘ Z NASZĄ OFERTĄ
BILETY